Aktuelt & ålreit
OM STORT OG SMÅTT PÅ SOSIALE MEDIER
Bla i ålreit snacks
Bla i ålreit snacks
Sommeren i sikte: Bruk feriefølelsen til å lage relevant innhold
Det er noe som skjer når juni banker på døra. Tempoet går kanskje litt ned, men mulighetene? De skyter fart. For mens folk planlegger feriedager, pakker bilen og fyller kjølebagen, endrer også måten vi bruker digitale flater. Vi scroller fortsatt, men på en annen måte. Vi tar imot innhold – men bare det som booster feriefølelsen. Og dét gir deg som markedsfører en gyllen sjanse til å lage innhold som ikke bare synes, men som faktisk betyr noe.
Sommermodus uten panikk? Ja, takk.
Sommeren nærmer seg, og det er nå du legger grunnlaget for å kunne logge av med god samvittighet. Vi har samlet 5 enkle tips som gjør at sosiale medier tikker og går, selv mens du tar en dukkert.
Månedens designinspirasjon : Slipp våren inn i designet
Årets farger for mai 2025 speiler akkurat den følelsen: myke pasteller møter jordtoner som gir både varme, pust og energi. Det handler om balanse – ikke for mye, ikke for lite – akkurat passe til å kjenne vårbrisen i alt fra en brosjyre til en merkevareprofil.
AI er din nye (litt nerdete) kollega – slik bruker du den riktig!
AI er ikke her for å erstatte deg – den er her for å gjøre jobbhverdagen din litt smartere (og kanskje litt morsommere). Men som med alle nye kollegaer, gjelder det å lære seg hvordan man jobber best sammen. Her er noen enkle regler for å få AI til å bli din beste (og mest produktive) assistent!
Merkedager: En gullgruve eller bare støy på sosiale medier?
Hver merkedag fylles sosiale medier med overfladiske gratulasjoner fra bedrifter. Det føles naturlig, men gir det egentlig verdi? Ofte ikke. Bruk heller merkedager til å skape meningsfullt innhold for både følgere og bedriften din
Enkel oppskrift på markedsplan for 2025
En god markedsplan burde være din aller beste partner in crime. Her finner du en steg-for-steg-guide til hvordan du lager en plan som hjelper deg å sette mål, velge riktige kanaler, fordele budsjett og skape vekst i 2025.
Hvorfor vi har troa på organisk innhold i 2024
Alle bedrifter i alle størrelser har en viktig oppgave - nettopp å kommunisere bedriften sin på en ålreit måte. Det mest åpenbare er å fokusere på sin betalte kommunikasjon. Men vel så viktig er den organiske kommunikasjonen. Bli med i dette dypdykket av viktigheten av organisk innhold.
Nytt år, blanke ark (og tomme mål)
Nyttårsforsetter blablabla... Vil du vite hva som faktisk funker?