Start høsten med denne sosiale medier sjekklisten

Hvordan komme seg ut av zzzommermodus, og kick-starte august? Det er på tide å ta tak i dine sosiale medier igjen. Men frykt ikke! Her kommer en liten sjekkliste for å komme ordentlig i gang.

Strategi

01. PLANLEGG. Lag en overkommelig plan for å sikre kontinuitet. 1 post og 2 story i uken kanskje? Når kommer det viktigste - følg planen din!

02. DESIGN. Stay on brand. Vær tro til designprofilen din. Men pass på - Nice feed but nothing to feed me vil vi helst unngå! For vår egen del så veksler vi mellom to fonter og seks farger for å skape dynamikk i looken vår. Vi spicer det opp med grafiske elementer og bildebanken vår med personbilder, fellesbilder og detaljbilder. Vær litt beskjeden med bruk av Stock-bilder. Vi vil heller se din kaffekopp i dag, enn en perfekt oppstilt “morning coffee bliss”

03. VÆR TILSTEDE. Vis ansikt eller skap en historie som er personlig og menneskelig. Vi mennesker trenger noe autentisk og ekte for å connecte.

Instagram

01. BIO. Det er tid for høstmakeover. Hva kan bli sagt på en ny måte i din bio? Nye åpningstider? Nye relevante linker? Nye emojies som er sesongrelevante? Ta gjerne en runde med deg seg og spiss kommunikasjonen din her ytterligere.

02. PROFILBILDET. Bruk enten et tydelig bilde av ansiktet ditt eller logoen din. Få gjerne med en dæsj av profilfargene dine her. Enten i bakgrunnen, eller som en genser i bildet av deg. Eller lek med fargekombiasjonen i logoen din - kanskje du skaper en sekundærlogo per sesong?

03. HØYDEPUNKTER. “Julen 2019” og “u233 siden” kan få lov til å pensjonere seg. For hva er relevante høydepunkt for dine kunder NÅ? Samle kun på relevante og kvalitets-Storys. Sett disse i en kontekst som skaper verdi.

Facebook

01. BEDRIFTSINFORMASJON. Hold ditt digitale visittkort på Facebook oppdatert med korrekte åpningstider, linker til butikk, e-poster og telefonnummer.

02. COVERBILDET. Kanskje på tide å bytte ut påskebildet her? Tenk på coverbildet ditt som din magasinforside for denne sesongen. Vær relevant og sett konteksten for resten av profilen din her.

03. FACEBOOK-BUTIKK. Er dette høsten du får din FB-Shop ut i live? Dersom du har en nettbutikk, så er dette en no-brainer. Hvis du har ventet på et tegn - så er dette absolutt tegnet ditt!


Forrige
Forrige

SoMe-kanalene kort forklart

Neste
Neste

En ålreit digital markedsføringsstrategi