Å L R E I T S N I K S K R Y T

Sommerkampanje med Flybussen

Hovedrådgiver
Hella

Strategisk rådgiver
Henning, Elise og Mathilde

Et ålreit samarbeid over flere år

Vi har jobbet med Flybussen i tre år nå, og drifter deres programmatiske løp. Månedlig legger vi en solid strategi, produserer bannere, setter opp kampanjen og optimaliserer.

Monica i Flybussen tok kontakt med oss i slutten av april, i forbindelse med sparringshjelp til årets sommerkampanje. Målet med kampanjen var å:

01. Øke billettsalg og markedsandel
02. Øke synlighet og kjennskap til Flybussen – spesielt med tanke på hvor de stopper

De ønsket å holde tonen i kampanjen folkelig og informativt, men gjerne med en humoristisk vri. I tillegg til dette ønsket de å lage nytt innhold, for å være så relevant som mulig inn i sommersesongen.

Overskrift

Sommeren er høysesong for reising, og er naturligvis høysesong for Flybussen. Vi ønsket å skape større kjennskap til stoppestedene, og vise tydelig frem hvor du kan hoppe på bussen på vei til ferie.

Målgruppen var allerede hentet ut fra Insight One i form av Mosaic-profiler:

01. Urbane innovatører
02. Forstadsliv
03. Godt norsk

Felles for målgruppene er at de har medianinntekt, er yngre mennesker opptil 45 år og bor på Østkanten i Oslo.

Kanaler

Sosiale medier, både organisk og betalt

Utendørsreklame (som kan spisses inn på busstopp)

Programmatisk (som også kan spisses inn på busstopp)

Konseptutvikling

Etter at vi etablerte fundamentet for den betalte strategien, gikk vi inn i en ny fase av samarbeidet – månedlig drift med analyse og oppfølging av kampanjeresultater. Vi bygget så en rapportmal for kampanjeplaner og resultater i samarbeid med Dinner-Group, og avtalte månedlige møter for gjennomgang av resultatene, samt planlegging av kampanjer for neste måned/periode.

“Det er en fornøyelse å samarbeide med Ålreite Folk! De har vært den ideelle partneren for oss, takket være deres evne til virkelig å forstå våre behov og utfordringer. Med presis utforming av kampanjer og strategier, har de hjulpet oss med å skape en tydelig rød tråd i vår kommunikasjon, og gitt oss de verktøyene vi trenger for å stå på egne ben. Bedre sparringspartner enn Nina skal man lete lenge etter!”


— Frida Casén, markedssjef i Dinner-Group

Ålreite resultater fra samarbeidet

Bedre resultatmåling

Oppsett av sporing fra Meta til nettside og bookingssystemer gjør at vi faktisk kan måle hvilken verdi restaurantene får fra kampanjene. Det gjør det mulig å måle hvorvidt vi når målene vi har satt, og er viktig for planlegging av strategi.

Innsikt og erfaring

Ingenting skjer over natta, og det tar alltid litt tid å finne ut av hva som funker. Over tid har vi fått masse verdifull innsikt og erfaring som vi tar med oss inn i den månedlige driften.

En ålreit sparringspartner

Det beste med å jobbe i tospann med kundene våre, er at vi lærer så mye av hverandre. Magien skjer ofte når man tar seg tid til å sette seg ned sammen, og begge kan dra nytte av hverandres kunnskap.

Tusen takk til Frida og resten av gjengen i Dinner-Group. Vi elsker å jobbe med dere!

Trenger du hjelp med strategi og håndtering av betalte kampanjer på sosiale medier?

Forrige
Forrige

Høyt & Lavt – organisk rammeverk