HOT TIP!  Hyperrelevant sesongsnadder

Ett av våre beste tips for å skape relevant innhold for din gjeng – er å bli inspirert og utnytte sesongvariasjonene dine.

For hva gjør gjengen din i sommer?

Dine kunder opplever mest sannsynlig også den varme solen som titter frem og drømmer om en frodig og fargerik sommerhage. De klør i fingrene etter å komme i gang med golfsesongen så fort snøen smelter. De ønsker å fortsette med sine gode treningsrutiner på hytta i sommer. De planlegger sommerferien i Norge, leter etter aktiviteter som passer hele familien, og de trenger et sted å bo for å huse hele gjengen.

Men hvordan kan vi utnytte sesongen for å skape blest og salg?

Det er høysesong for mange bransjer nå, men sommervarmen gjør sitt inntog, og den etterlengtede sommerferien sniker seg på. Så hva skjer da? Posteplanen på sosiale medier ligger ikke akkurat øverst på prioriteringslista.

Ferie er høysesong for sosial snikskryt

Man glemmer fort at det digitale dessverre aldri tar ferie; tvert imot. Vår digitale hverdag blir påvirket av sommeren, og mange øker både sin hyppighet av snikskryt på Facebook og topptur-bilder på Instagram. Vi er mer på, men med en litt annen oppførsel. Derfor er det viktig at vår kommunikasjon blir tilpasset, sånn at vi kan skape relevant og verdifullt innhold for en gjeng som er i feriemodus.

Finnes det en suksessformel? Åjadda!

For det er i høysesong man burde fokusere på innhold som er hyperrelevant. Det vil si – innhold som treffer perfekt i krysningen mellom sesongen, State of mind til kundene, og din relevans. Se gjerne på dette som en liten suksessformel.

La oss forklare litt nærmere:

Driver du bilbutikk: Fokuser på hvilke bilmodeller som for eksempel passer til Norgesferien om en drøy måned, hvilken bil som er perfekt for storbylivet, familiecruiseren eller midtlivskrise-entusiasten.

Driver du blomsterbutikk: Fokuser på ulike deler av hagen. Hvilke blomster som er i sesong, og hva man skal plante for å få en hage som blomstrer jevnt utover sesongen.

Driver du et treningssenter: Fokuser på utetrening, da vinterbleke nordmenn flokker ut i det øyeblikket solen titter frem. Spesielt i disse dager, når hele landet er badet i sol, og temperaturen er godt over 20 grader de fleste steder i landet. Lag innhold som viser øvelser man kan gjøre ute – folk trenger treningsrutiner selv om man helst vil sitte på stranda og spise is.

For reisedestinasjoner som er spesielt attraktive i vinterhalvåret, så har man nå muligheten til å vise frem våre fantastiske fjell og alt man kan gjøre på fjellet Off Season. Det er sånn man skaper lengsel til fjellet, og muligens kan lokke fjellgeitene opp til akkurat deg.

Da har man plutselig budskap som treffer de ulike kundegruppene, samt man skiller seg ut fra konkurrentene – som stort sett kjører lavere trykk i sommermånedene. Voila!

Henning Feltstykket

Daglig leder, Partner & ålreit type

Forrige
Forrige

Hvem er Kine, sånn egentlig?

Neste
Neste

Hvordan ta ferie fra sosiale medier?