Hvordan vi får en ålreit start på høsten

Da begynner sommerferien å nærme seg overstått for de fleste av oss. Nå er vi uthvilte og gira på høsten, eller?  

Høysesong for jobb og bading

For veldig mange av våre kunder er sommeren en av deres høysesonger. Så våre hender og hoder har vært i full sving i hele juli. To store leveranser for nye kunder ble ferdigstilt i sommer, samtidig som våre trofaste godkunder også har økt sin tilstedeværelse digitalt i sommer.

Men fortvil ikke - vi har selvfølgelig badet mye mellom slaga.

Ny start – blanke ark, eller?

Vi trer nå tilbake til de gode gamle rutinene. Både på hjemmekontoret eller kontoretkontoret. Dette gjør august til en gyllen mulighet for å kickstarte høsten. For hvem vet hvor mange prosjekter som venter på å bli fanget opp denne høsten? Det er bare å hive seg uti nå.

Men vær forberedt på at det kan plutselig smelle til med mye kult. Og da kan det være lurt å ta en liten runde på hva som har blitt gjort tidligere, og hva som kan bli gjort enda bedre.

Vi har derfor brukt sommeren som en mulighet for å ta en status på våre oppnåelser og nedturer første halvår.

Practice what you preach

Vår egen konto på Instagram får mye fart på seg også. Men selv for et lite byrå som spesialiserer seg på sosiale medier, er vi likevel menneskelige og vår egen tilstedeværelse er ikke alltid på topp. Så i høst skal også vår egen strategi få litt ekstra kjærlighet i våre favorittkanaler- Facebook, Instagram og LinkedIn.

Vi har fått mye gode tilbakemeldinger fra våre digitale brevvenner som mottar vårt månedlige nyhetsbrev. Både form, lyd og innhold i skjønn harmoni blir satt pris, og så det er stas å fortsette med nyhetsbrevet vårt fremover.  

Siste nytt i vår verktøykasse

Mine kjære kollegaer Ane og Nina er noen organisatoriske monstre som elsker gode verktøy og systemer som tilfører vår arbeidshverdag enda bedre flyt og effekt.

Sist inn i rekken av ting som hadde stort forbedringspotensiale hos oss – var gode timeføringsrutiner. Derfor har vi nå innført Toggl som timesystem, slik at vi får total oversikt over våre timer, prosjekter, kunder og faktureringstimer – på tvers av alle de tre ålreite folka her.

Verdien av et lite selskap

Og det er nettopp dette som er så gøy med å drive lite – vi kan forme våre arbeidsprosessen slik at det blir skreddersydd etter vår struktur og mentalitet.

Vi kaster oss rundt når noe ålreit dukker opp, bruker kort tid på å teste og evaluere. Noen ganger løser dette en konkret behov. Noen gang gjør det ikke det. Og da lærer vi noe av det også.

Sett av verdifull tid til evaluering

Så hvordan står det til med deg og dine prosjekter?

Hva har fungert bra med din markedsføring det siste halve året?

Er det kreative bra nok, får du bra nok avkastning på dine betalte kampanjer?

Hva skjer med dine organiske poster? Og hvordan reagerer følgerne dine på det du legger ut?

Bruk litt tid nå på å evaluer hva dere har gjort, og gjør endringer nå slik at andre halvår blir enda bedre.

Henning Feltstykket

Daglig leder, Partner & ålreit type

Forrige
Forrige

SEO + Instagram = sant

Neste
Neste

Push- & pull-markedsføring